fredag 3 juni 2011

Den gömda dockan

Det här är en bok som jag läste flera gånger och älskade när jag var i 10-årsåldern. Jag minns att jag var väldigt fascinerad av omslaget och att jag tyckte att det var en otroligt spännande spökhistoria. Läs och se vad ni tycker!
Den gömda dockan handlar om en flicka som heter Ashley som tillsammans med sin mamma flyttar in ett hyreshus där det snart börjar hända otäcka saker. Redan första natten hör Ashley hur någon snyftar – det låter precis som en liten flicka som gråter, men på våningen under bor ju bara hyresvärden som är en gammal dam så Ashley förstår inte varifrån ljuden kommer. Det blir ännu kusligare när hon en dag får se en katt ute i trädgården – katten ser nämligen väldigt spöklik ut och snart ser Ashley att den inte har någon skugga. Hon går ändå ut och följer efter katten som då visar henne ett hål i häcken. Ashley kryper in genom hålet och jag tänker inte berätta vad hon finner på andra sidan. Läs och rys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar